Uitgelichte modezaken: The Row

“I think you’re either born with a sense of style or you’re not.”

Je geeft erom of je geeft er niet om. We hebben het over Mary-Kate en Ashley en hun voorliefde voor mode. Slechts negen maanden oud waren ze, en al wereld beroemd. Schattige en op elkaar afgestemde outfits markeerden hun fame. Op 18-jarige leeftijd besloten ze te stoppen in de entertainmentindustrie. Eindelijk konden ze hun eigen, unieke en iconische persoonlijke stijl laten zien. Ze wilden nieuwe dingen ontdekken, omdat ze deze kans nooit gekregen hadden; daar was geen tijd voor.

the row modeshow

Het witte t-shirt
Om te studeren verhuisden de Olsens van LA naar NYC. In 2004 was er niemand die basics op een luxe manier aanbood, in ieder geval niet als gehele collectie. Op dat moment begon het idee voor een nieuw merk vorm te krijgen. Ashley begon met de zoektocht naar een eenvoudig en perfect wit t-shirt. Dit werd nauwgezet getest op allerlei lichaamsvormen en uiteenlopende leeftijden om de pasvorm zo ideaal mogelijk te krijgen. Het t-shirt werd uiteindelijk in 2006 geproduceerd door lingeriemachines in LA. Dit ene t-shirt groeide uit tot een hele kledinglijn met daarin een waanzinnig goed gesneden tanktop, de lederen legging en een getailleerde blazer. ‘The Row’ was geboren. Vernoemd naar Savile Row, een straat in de Londense wijk Mayfair, die bekend staat om de kleermakers van maatkleding voor mannen. Negen jaar later bezitten de Olsens een invloedrijke positie in de modewereld en genereert hun label een omzet van tientallen miljoenen. Hun ontwerpen worden in meer dan 145 high-end boetieks en warenhuizen verkocht. Met hun label zetten ze de toon voor een moderne vrouwelijke garderobe.

“You know, what we like to say is that luxury is something that makes your life easier.”

 

Tijdloos
The Row heeft een esthetische integriteit die luxe op de voorgrond plaatst. De definitie van luxe is volgens de Olsens ‘het leven van de vrouw gemakkelijker maken’. Ze focussen zich op uitzonderlijke texturen, onberispelijke details met een klassieke handtekening. Ze geloven in The Row als een echt Amerikaans merk. Elk stuk, met uitzondering van de Italiaans gemaakte handtassen, wordt geproduceerd in Amerika om ook hier de high-end modeproductie te stimuleren. Met hun collecties houden ze zich vast aan de kracht van simplistische vormen die tot discretie spreken, gebaseerd op het idee om een unieke garderobe te creëren van ingetogen basics. Liefst tijdloos en leeftijdloos. Opslag verliefd zijn we, wanneer we hun ontwerpen zien!

Ook wat voor jou? Deze simpele t-shirts schitteren van eenvoud.

Shop the look

Filippa K via
COS via
The Row via

Influence boek
Boek Influence via

Bekijk hier ook een video van The Row

Lees ook: Uitgelichte modezaken: Azzedine Alaïa

Dit artikel is geschreven door Evan & Joan Dijkstra, onze fashion contributors.