Interview: met de stylisten achter het succesvolle WolfWare

Amsterdamse meisjes kennen het wel: WolfWare, eerst zat er een pop-up shop op de Huidenstraat en inmiddels is ‘ie gevestigd op de Utrechtstestraat. Nog altijd hangt de winkel vol met de meest stijlvolle doch stoere T-shirtjurken, track pants en slangenprints. Daarnaast hebben ze een flinke collectie interieurspul en word ik hebberig van de sieradencollectie #moetikhebben.

Niet zo gek dat wij ons afvragen wie er achter WolfWare zitten, een winkel, een collectie en eigenlijk nog zo veel meer. Stylisten Gaby Hanrath, Odette Roosterman en Barbara Dolk zijn de creatieve genieën achter dit concept. Ik sprak met Barbara Dolk.

boetiek

Jullie zijn van oorsprong stylist? Zijn jullie ook nog werkzaam op dat vakgebied?
“Jazeker, naast het merk en de boutique hebben we ons stylingbureau: Wolf Produkties. Omdat we altijd met veel mode en interieur spullen werken en zelf ook graag dingen maken voor onze produkties, ontstond het idee om een eigen merk op te zetten.”

Een eigen kledingcollectie (en interieur) ontwerpen én produceren is een hele hassle, hoe begin je daaraan?
“We zijn er eigenlijk heel open en onbevangen ingestapt.
We werken vaak aan grote styling produkties die in een korte tijd gerealiseerd moeten worden.
Deze ervaring kwam heel goed van pas toen we op zoek moesten gaan naar producenten, stoffen, fabrikanten, winkelruimtes etc.”

Hannah Hoekstra voor WolfWare

Hannah Hoekstra voor WolfWare

Met z’n drieen één bedrijf runnen? Hoe doen jullie dat!
“Dat is niet altijd even makkelijk, dus we hebben de taken verdeeld. We hebben serieuze lijsten gemaakt met iedereen zijn sterke en zwakke punten en hebben daarmee de taken voor WolfWare verdeeld.
Omdat Gaby en Odette nog veel tijd stoppen in Wolf Produkties, neem ik samen met een assistent alle productionele en uitvoerende taken op me. Alhoewel we best graag nog iemand er bij zouden willen hebben, werkt dit voorlopig voor ons heel goed.”

En de naam, love it, hoe zijn jullie daarop gekomen?
“Aangezien ons stylingbureau Wolf Produkties heet, wilden we graag iets doen met WOLF. Omdat we dromen van een Wolf Warehouse werd het WolfWare.”

9

Wie doet wat?
“In grote lijnen; het ontwerpen van de collectie, de keuzes van de kleuren & stoffen en de keuzes voor de inkoop van de boetiek doen we met zijn drieën. Daarna ga ik aan de slag met de uitvoering en begeleiding van de productie en alles wat te maken heeft met de collectie en de boetiek. Steeds als er knopen doorgehakt moeten worden hebben we tussendoor overleg. Voor de boutique hebben we inmiddels een team van leuke jonge meiden.”

Goals voor Wolfware
“Binnen een paar jaar een grotere collectie mode, interieur en accessoires aan kunnen bieden. Een mini-WOLF-warenhuis in Amsterdam en paar winkels in grote steden binnen Europa. Meerdere verkooppunten dus.”

Leukste reactie van een klant
“We hebben een klant in de winkel gehad die de ‘Saffy Track Pant’ had gekocht maar met de fiets was gevallen en ECHT NIET zonder haar Saffy kon. Ze kwam een nieuwe kopen. Dat vonden we een heel erg leuke actie! We vinden het ook heel erg leuk als we iemand op straat zien lopen in onze collectie.”

Welk item uit de huidige collectie is jullie pronkstuk?
“De ‘Saffy Track Pants’. Ook van onze alle drie een echte favoriet.”
saffy track pants
Saffy Track Pants, €149 Wolfware

Tip voor toekomstige go-getters
“Als je iets in je hoofd hebt, niet te lang wachten, ga er voor!”

Woon je niet in de buurt van Amsterdam? De girls hebben ook een webshop!