LaDress: Let’s unite in imperfection
Op Valentijnsdag waren wij aanwezig bij een NY style brunch op het hoofdkantoor van LaDress ter ere van de nieuwste campagne: ‘Let’s unite in imperfection.’ Het merk LaDress dat 10 jaar geleden door Simone van Trojen werd opgericht, is ontstaan uit haar persoonlijke behoefte aan dé perfecte jurk. Nu zoveel jaar later betekent perfectie totaal iets anders voor haar. Wat dat dan precies inhoudt? Dat horen wij al brunchend in het prachtige hoofdkantoor aan de rand van het Vondelpark. Deze Valentijnsdag draait het meer dan ooit om zelfliefde en het omarmen van imperfectie.
Omdat perfectie een totaal andere waarde heeft gekregen, besloot Simone het over een andere boeg te gooien. ‘Ware schoonheid vind je in je identiteit, in wat iemand ánders maakt, in waar iemand voor staat, in deugden en littekens, in onze kracht maar zeker ook in onze kwetsbaarheid.’ Al lijkt dat van de buitenkant soms anders. ‘De trigger om deze campagne te starten was de opmerking van iemand dat het bij allemaal perfect gaat.’ Dat is natuurlijk niet zo. Sinds de start van LaDress ben ik naast een bevlogen ondernemer ook de kostwinner thuis. Ondernemen is mooi maar het brengt ook veel tegenslagen met zich mee. Het is vallen en opstaan en er zijn ook mindere tijden geweest. Dat ziet niemand omdat je het ook minder hard van de daken schreeuwt.’
LaDress heeft een nieuwe start gemaakt en om dit mogelijk te maken moesten ze eerst krimpen. Het bedrijf was té groot geworden en er moest weer focus komen wilde het een kans hebben in de toekomst. Gelukkig is 2020 het jaar van focus dus deze verandering komt in de juiste tijd. In plaatst van zeshonderd items is de collectie naar tweehonderd stuks gegaan en er wordt steeds een beetje duurzamer gewerkt.
Dress for Succes
Een mooi initiatief vind ik: Dress voor Succes. Een initiatief waarbij vrouwen die weer toe willen treden tot de arbeidsmarkt in in nieuwe outfit worden gestoken. Ook als ze zich dit niet kunnen permitteren. Want je gaat zelfverzekerder een sollicitatiegesprek in als je goed in je vel zit. En dat is precies wat kleding voor je kan betekenen, waar LaDress voor staat. Het zelfvertrouwen een boost geven doormiddel van dé perfecte outfit.
Let’s unite in imperfection
The perfect outfit for our not always perfect life. Want hoe perfect je looks ook zijn, het leven is niet altijd perfect. De campagne let’s unite in imperfection sluit dan ook naadloos aan bij de behoefte van Simone en met haar waarschijnlijk die van velen. Het leven wordt téveel opgepoetst en de perfectie die we zien in de media en op Social Media is niet realistisch. De buitenkant mag dan maakbaar zijn, van binnen zijn we vrouwen met een verhaal. Waar er verwacht wordt dat we de perfecte echtgenoot, perfectie vriendin, perfecte carrièrevrouw én perfecte moeder zijn, snakken we ernaar om gewoon onszelf te zijn. Echtheid en verbinding worden belangrijker en dat is precies de aanleiding om 20 vrouwen uit te nodigen om te praten over imperfectie. Want zelfs de meest succesvolle en inspirerende vrouwen zijn niet perfect. Het zou zelfs saai zijn als iedereen perfect is. Simone: ‘Ik heb geleerd van de afgelopen jaren dat timing ontzettend belangrijk is, en dat er dingen goed gaan maar ook weleens fout gaan. En dat moet je accepteren.’
In de campagne zijn vrouwen eerlijk over wat er goed maar ook over wat er minder goed gaat. Alles draait om verbinding en samenwerkingen. Dat is de toekomst!