Duurzame schoenen: TOMS onthult nieuwe look en impactstrategie

We houden van TOMS. Waarom? Laten we het zo zeggen: TOMS was het eerste one-for-one bedrijf waar ze voor iedere verkochte schoen een paar nieuwe schoenen doneerde aan mensen in nood. Mooie, fijne schoenen die je zelf ook graag draagt. TOMS zet zich op verschillende manieren in om iets bij te dragen aan een betere wereld en dat maakt het dragen van een schoen een stuk aangenamer.

Inmiddels bestaat TOMS 15 jaar en dit vieren ze met een nieuwe impactstrategie en een bijgewerkte visuele identiteit. Na zorgvuldig onderzoek en grondige beoordeling van het huidige maatschappelijke beleid heeft TOMS een nieuwe impactstrategie geïmplementeerd. Het oorspronkelijke one for one-model om schoenen te geven, wordt vervangen door de belofte om ten minste een derde van de jaarlijkse nettowinst te doneren aan sociale initiatieven en samen te werken met gepassioneerde, geïnformeerde leiders binnen de gemeenschappen waarin ze actief zijn.

TOMS

Een derde van de winst weggeven
Een derde van de winst wordt op deze manier op een flexibele manier ingezet om iets terug te doen voor de wereld. Het Intern Giving Team bekijkt steeds opnieuw wat relevante problemen zijn en waar dit forse deel van de winst goed terecht komt. De belangrijke pijlers op dit moment zijn: geestelijke gezondheid stimuleren, eerlijke kansen voor iedereen (mensen van kleur, LHBTQ+, vrouwen en meisjes wereldwijd) en een einde maken aan wapengeweld. Samen met een groeiend partnernetwerk worden er op dit gebied veranderingen mogelijk gemaakt. TOMS gelooft dat duurzaamheid een collectieve verantwoordelijkheid is en kiest voor een holistische aanpak met ethische en milieubewuste werkwijzen in de hele bedrijfsvoering.