Interview: Anna Ewers & Liu Jo #Glamourizing

Anna Ewers is al voor het derde seizoen het gezicht van haar favoriete merk Liu Jo. Ze deelt met ons een paar ins en outs over haar derde campagne, duurzaamheid en haar visie op vrouwelijkheid.

1. Dit is je derde seizoen voor de #glamourizing campagne met Liu Jo: is dit seizoen nog beter dan de vorige?
“Ik heb een heel goed gevoel en misschien is dit wel het beste seizoen! Maar om eerlijk te zijn, I love them all!

2. Het concept “Natural glam” laat een vrouw met twee zielen zien: past de natuurlijke of glamourous kant beter bij jou?
“Privé houd ik het liever natuurlijk maar uiteraard pak ik ook graag uit met meer glam voor een speciale avond! Een vrouw kan beide kanten in haar dagelijks leven omarmen, het is de veelzijdigheid die waarde toevoegt voor vrouwen.”

3. De nieuwste campagne blijft het concept van #Glamourizing weerspiegelen en laat ook zien hoe twee complementaire kanten van vrouwelijkheid prima samen gaan; wanneer voel jij je op en top vrouwelijk?
“Ik voel me vrouwelijk wanneer ik uit de spotlights stap, zonder make-up, in de natuur.”

anna ewers

4. Duurzaamheid is essentieel voor Liu Jo, dat blijkt duidelijk uit deze campagne. Wat doe jij in het dagelijks leven om een steentje bij te dragen in termen van sustainability?
“Respect voor het milieu en onze planeet zijn voor mij erg belangrijk. Ik ben dan ook super happy dat dit een essentieel onderdeel is geworden voor Liu Jo en ik ben trots dat ik onderdeel uitmaak van dit project.”

5. Hoe sta jij tegenover milieuvriendelijke mode? In het algemeen? Denk jij dat dit de toekomst is?
“Ik denk zeker dat duurzame mode de toekomst is – we moeten samen waken over onze planeet. Iedereen weet dat mode een van de meest vervuilende industrieën is en we hebben de kans om hierin bewustere keuzes te maken. Iedereen kan een steentje bijdragen.”

6. Wat zijn de ‘betere’ items in de FW19 collectie van Liu Jo?
“Denim! Ik ben gek op jeans en deze laten ook het beste het Liu JO DNA zien: glamour, up-to-date en altijd modern.”

7. Hoe kan de mode-industrie zich volgens jou verbeteren?
“De mode-industrie kan zich nog beter dan nu focussen op sustainability. Het is een cruciaal punt en we kunnen het niet langer negeren: de mode industrie moet een voorbeeld zijn om op een ‘groenere’ manier te gaan denken voor onze toekomst, onze planeet en voor de mensen die in de toekomst op deze aarde leven.”

8. Wat is jouw ‘better’ place? Een plek waar jij liefde voor voelt?
“Ik ben het liefste in de natuur, of dit nu bij de zee of in de bergen is, hier voel ik me het gelukkigst en komt er een soort van kalmte over me heen.”