Meisje wordt het gezicht van Indiaas modemerk na zuuraanval

Laxmi, een Indiase jonge vrouw, was vijftien jaar toen ze slachtoffer werd van een zuuraanval. De man aan wie ze was uitgehuwelijkt, heeft de aanval op zijn geweten. Harteloos, barbaars en niet meer van deze tijd. Althans, dat zou je denken. In India gebeuren dit soort aanvallen namelijk nog steeds. Elk jaar worden er meer dan duizend (!) meisjes getroffen door een zuuraanval. Vreselijk!

Lees ook: Deze fotoreportage laat de wereldwijde schoonheid van verschillende vrouwen zien

Inmiddels is Laxmi zesentwintig jaar en is ze, sinds een jaar, het gezicht van de ‘Face of Courage’ campagne van een Indiaas modemerk. Iets waarvoor je stevig in je schoenen moet staan en wat wij heel dapper van haar vinden. Toen Laxmi het aanbod kreeg om model te worden, heeft ze geen seconde getwijfeld. Door middel van de campagne wilt Laxmi de barbaarse aanvallers laten zien dat de vrouwelijke slachtoffers van zuuraanvallen zich niet zomaar uit het veld laten slaan, maar dat ze samen sterk staan. Wat moedig!

Lees ook: Dolce & Gabbana lanceert hun eerste collectie voor de Arabische vrouw

Foto’s via