Interview: met Sanne Sehested het creatieve brein achter Gestuz

Gestuz ken je vast wel. Een kledingmerk voor onafhankelijke vrouwen die graag spelen met hun – ietwat creatievere – kledingstijl. De items combineren altijd top met elkaar en dat komt omdat er één vrouw is die al haar ideeen omtovert naar verassende collecties. Sanne Sehested dus. Creative Director & Founder van het modemerk Gestuz.

Wanneer ben je Gestuz begonnen?
“Ik heb het merk in 2008 opgericht en al in het najaar van 2008 lanceerde we de eerste collectie.”

Dat is snel! Waar komt je inspiratie en knowhow vandaan?
“Sinds mijn veertiende werk ik in de mode. Eerst in een kledingwinkel naast high school en daarna in een groot modebedrijf als inkoop assistent. Via deze weg ben ik in de sales terecht gekomen en nog later ben ik gaan ontwerpen. Mijn laatste job voordat ik aan Gestuz begon was als product developer, een functie met veel verantwoordelijkheid. Deze baan heeft mij veel zelfvertrouwen en kennis gegeven daar ben ik nog altijd dankbaar voor!”

Draag jij alleen Gestuz?
“Ja, voor mij omvat Gestuz alles voor de ideale garderobe. Natuurlijk heb ik naast mijn kleding ook veel tassen en schoenen, met deze accessoires maak je op een makkelijke en inspirerende manier een statement. Je pimpt je look en creëert een eigen stijl.”

gestuz

Je kunt niet zonder dit kledingstuk:
“Mijn oude leren jack. Of eigenlijk zijn het er meerdere.”

Geen enkele vrouw kan zonder:
“Liefde, lachen en ontiegelijk veel schoenen!”

Sanne in drie woorden
“Gepassioneerd, spontaan, grappig.”

Hoe denk jij over sustainability?
“Het is een onderwerp waar we zeker aandacht aan moeten besteden bij alles wat we doen in het leven. Dus als merk, ja. Ik vind het belangrijk om te doen wat mogelijk is om zo duurzaam mogelijk te produceren. Zo hebben we onlangs een kleine collectie, bestaande uit zeven looks, gecreëerd van gerecycled plastic flessen. Deze collectie ligt in augustus in de winkels!”

Wat zou je tegen vrouwen met dezelfde droom willen zeggen?
“Hard werken en vriendelijk zijn. Passie en de wil om te overwinnen in alles wat je doet is essentieel. Houd altijd in gedachten dat er verschillende manieren zijn om succes te bereiken.”

Wat is jouw grootste struggle?
“Het is hard werken en je moet nieuwsgierig blijven in een snelle industrie.”

Het allerleukste aan jouw job is…
“Op de set aanwezig zijn als we campagnes aan het shooten zijn. Dan zie je de outfits op modellen en vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Het plaatje klopt! We zijn nu al bezig met SS18.”

Kijk voor de nieuwste collectie op de website van Gestuz!

?

Een bericht gedeeld door Sanne Sehested (@sannesehested) op