Interview met Marie Louise van Nordik Sense

In de drukte van het leven is het belangrijk om voor jezelf rustmomenten te creëren. We worden continue geprikkeld en krijgen steeds minder de kans om op te laden. Om op te laden is het belangrijk om rustmomenten te creëren en daar kun je hulp bij gebruiken. Nordik Sense is een nieuw wellness at home merk waardoor je thuis een spa gevoel kunt creeren. Wij spraken met Marie-Louise Goossen-Bruin(30) die samen met Evelien de Vries Nordik Sense is gestart.

Wanneer zijn jullie begonnen?
“We kennen elkaar al 3 jaar maar werken sinds augustus 2017 samen.”

Welke skills heb je nodig om samen te ondernemen?
“Vooral doorzettingsvermogen en veel discipline. Als ondernemer is er niemand die je motiveert, dat moet je zelf doen. Daarnaast is een vriendschap echt de basis van onze venture samen. Als we het niet met elkaar eens zijn, is dat na 10 minuten weer opgelost. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde. Als team is het belangrijk dat je openstaat voor elkaars ideeën. We hebben allemaal een ander ‘area of expertise’ – dat respecteren we ook van elkaar. We kunnen niet allemaal alles weten.”

Jullie hebben een druk leven, waar vinden jullie rust?
“Rust vinden is echt een uitdaging. Ondernemen is ook onze hobby dus we zijn er het liefste elk uur van de dag mee bezig. Balans is echter wel belangrijk, ik vind mijn rust dan ook voornamelijk thuis en met vriendinnen. Heerlijk een avondje alleen doet soms ook wonderen!”

Waarom denken jullie dat mensen behoefte hebben aan een product als Nordik Sense?
“Nordik Sense biedt een geluksmomentje in het dagelijks leven waarin we vaak allemaal druk, drukker, drukst zijn. Even een moment voor jezelf creëren en dat hoeft echt niet ingewikkeld te zijn! Nordik Sense helpt je daarbij. Denk bijvoorbeeld aan een warm bad aan het einde van je dag. Met verschillende sensorische belevenissen en heerlijke geuren creëert Nordik Sense een oase van bewustwording en ontspanning in de alledaagse drukte van het leven.”

Nordik Sense

Kijk hier voor alle Nordik Sense producten.

Hoe ziet de wellness industrie er over tien jaar uit? Verwachten jullie grote veranderingen?
“Nog altijd volop in beleving… het mooie aan deze industrie is dat ze nooit verzadigd raakt. Mensen zullen altijd behoefte houden aan zichzelf verzorgen en verwennen en waar vraag is… Trends zullen komen en gaan en juist die verandering maakt deze industrie zo ontzettend dynamisch en leuk om in te werken.”

Wat doen jullie naast Nordik Sense?
“Ik heb naast Nordik Sense nog een ander bedrijf – een distributiebedrijf. We importeren merken en verkopen dat aan grote retailers zoals Etos, Jumbo en, zo ook voor Nordik Sense, aan Albert Heijn. We hebben trouwens allemaal nog een ander bedrijven. We zijn allemaal serial entrepreneurs. Dat is waar we gelukkig van worden.”

Marie Louise in drie woorden
“Eerlijk, gedreven en ongeduldig. Dat laatste is misschien geen goede eigenschap maar dat maakt wel dat we snel stappen maken. Ik wil graag dingen vandaag gedaan hebben in plaats van morgen.”

Dit is voor jullie de grootste drive om te ondernemen

“Dat we dingen zelf kunnen bedenken en ontwikkelen. Dat is zo’n gave ervaring.”

Marie Louise

Stel je mag morgen helemaal opnieuw beginnen, wat zou je dan doen?
“Ik zou precies doen wat ik nu heb gedaan. Ik heb ‘no regrets’ – mijn fouten waren ook mijn lessen.”