Het kan: binnen één dag je kickstart bedrag binnenhalen

Crowdfunding is alles behalve makkelijk. Toch geloofde drie Nederlandse mannen heilig in hun jas en de rest van Nederland blijkbaar ook want al binnen vijf uur was het volledige kickstart-bedrag binnen! Hoe? Dat zie je hier. De Cortèz jas is dan ook een prima jas voor in Nederland want deze is gecreëerd voor alle weersomstandigheden.

cortez
De kwaliteit is superieur en het design is strak en mooi door z’n eenvoud. Het materiaal van de jas bestaat uit drie lagen en deze is daardoor waterproof, windproof én ademend. Om de jassen te produceren wordt er samengewerkt met de beste fabrikanten en de prijs is ook nog eens gunstig omdat er geen tussenpersonen bij komen kijken. Dit is toch de ideale jas voor op de fiets én op de piste?
jas
Binnen no-time verzamelden de mannen het bedrag van €25.000 om de productie op gang te krijgen. Dit wil zeggen dat de jas er ook echt gaat komen en dat vinden wij leuk!!

Wouter, een van de mannen achter de Cortèz jas heeft een paar nuttige tips voor een succesvolle crowdfunding campagne.
1. Los je met jou product een probleem op? Zo ja, wat dan? Is het tijdsbesparing, kwaliteitsverhoging of prijsverlaging?
2. Hoe groot is de markt hiervoor?
3. Biedt de marge op je product genoeg ruimte om potentiële klanten te bereiken? Vergeet niet dat je ook aan – online – marketing de nodige centen moet besteden.

Kan je bovenstaande antwoorden positief beantwoorden, dan is het voor Kickstarter, Indiegogo en dergelijke handig als het:

4. Gaat het om een nieuw en technisch product (features doen het over het algemeen goed)
5. Je product met name interessant is voor de doelgroep 25-40 jaar
6. Interessant is voor een specifieke industrie (welke doelgroep heb je voor ogen? Hoe ga je deze doelgroep bereiken?)

Cortez Collection from Cortez on Vimeo.

Wil jij ook iets bijdragen? Dat kan hier.